۲۵ دی ۱۳۹۲، ۹:۰۶

حجت الاسلام دشتكي در گفتگو با مهر:

گفتمان وحدت اسلامي در جامعه تبيين شود/ هفته وحدت فرصتي براي مقابله با دسيسه هاي دشمنان

گفتمان وحدت اسلامي در جامعه تبيين شود/ هفته وحدت فرصتي براي مقابله با دسيسه هاي دشمنان

همدان - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي استان همدان با بیان اینکه گفتمان وحدت اسلامي در جامعه تبيين شود، گفت: توجه به نكات وحدت بخش بين مسلمانان نبايد به مقطع زماني خاصي محدود شود.

حجت الاسلام علي دشتكي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع‌الاول همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) اظهار داشت: امر وحدت و همگرايي بين مسلمانان از جايگاه ويژه اي برخوردار است كه بر اين مبنا برنامه هاي مختلف و منسجمي بايد در راستاي تقویت همگرایی مسلمانان بر محوریت قرآن به صورت مشترک مورد توجه قرار گيرد.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان با بيان اينكه اخوت و پیوند برادری از اصول اجتماعی مسلم جامعه اسلامی است، عنوان داشت: اگر کسی با معارف قرآنی آشنایی پیدا کند در می‌یابد که وحدت اسلامی در طراز اطاعت از خداوند و دستورات پیامبر اسلام(ص) قرار دارد و بر اين مبنا نيز بر محوريت قرآن بايد در راستاي اتحاد و همگرايي مسلمانان گام برداشت.

وي با تاكيد بر اينكه متولیان برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت بايد تمام فعالیت‌های خود را در راستای تقویت وحدت جامعه دینی و اجتماعی مورد توجه قرار دهند، ابراز داشت: در اين راستا ادارات و دستگاه هاي اجرايي و فرهنگي بايد همگام و همسو عمل كنند.

حجت الاسلام دشتكي عنوان كرد: توجه به نقاط وحدت بخش بين شيعه و سني گامي موثر در راستاي ايجاد و تقويت وحدت جامعه اسلامي است كه از اين منظر بايد مورد توجه و تاكيد همه دستگاه هاي متولي امر فرهنگ ديني جامعه باشد.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان همچنين هفته وحدت را فرصتي مغتنم براي مقابله با دسيسه هاي شوم دشمنان دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی استان همدان بايد در این ایام با بهره گیری از فرهیختگان و دانشوران استان به امر مهم ترویج و تبیین وحدت در بین آحاد جامعه بپردازند.

وي در پايان سخنانش اضافه كرد: امر توجه دادن به نكات وحدت بخش بين مسلمانان نبايد به مقطع زماني خاصي محدود شود بلكه بايد در تمام ايام سال در كنار ديگر برنامه هاي فرهنگي مورد توجه مسئولان و مديران دستگاه هاي فرهنگي باشد.

کد خبر 2214836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha